reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Čiljak

Martin Čiljak

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Laudo, laudare - co s tim ve sroubarne?!" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Slovensko zhnilo

Martin Čiljak

Slovensko zhnilo

Asi tak by som charakterizoval výsledky posledných parlamentných volieb, kde sa na úkor štandardných strán presadili takzvané nesystémové strany, z nich dve považované za „prijateľné“  a jedna za úplne „neprijateľnú.“

  • 9. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 174x
  • 0
Európska únia alebo Oportunisti všetkých krajín - spojte sa!

Martin Čiljak

Európska únia alebo Oportunisti všetkých krajín - spojte sa!

Keď som sa naučil čítať, všimol som si, že v každom vydaní novín Pravda, ktoré rodičia odoberali, bol podnadpis Proletári všetkých krajín, spojte sa!. Ohromne ma zaujalo slovo proletári, evokovalo vo mne pocit, že sa jedná

  • 26. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 195x
  • 0
Ako ma zablokovala "Výzva k ľudskosti"

Martin Čiljak

Ako ma zablokovala "Výzva k ľudskosti"

Stala sa mi taká peripetia. Napísal som na fb stránku Výzvy k Ľudskosti dva statusy. V prvom bola linka zo slovenského dennika, v ktorom poukazovali na štedrý príspevok pre migrantov v Nórsku.

  • 6. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 423x
  • 40
Prečo mám strach z migrantov

Martin Čiljak

Prečo mám strach z migrantov

snáď niet momentálne aktuálnejšej témy ako migrácia ľudí z Ázie a Afriky do európskej Únie. Okrem problémov, kam umiestniť utečencov, nastala obrovská polarizácia vrámci krajiny aj na úrovni medzi krajinami.

  • 2. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 265x
  • 44
Sociálny oblbníček Smeru

Martin Čiljak

Politika Sociálny oblbníček Smeru

Mám svokru, dlhodobo nezamestnanú, vyše 10 rokov, má nadváhu hodne cez 100kg, 4 roky do dôchodku, nemá nárok na predčasný dôchodok, pretože jej predchádzajúce príjmy na to nestačia. A štát? Dostáva celkom 60E mesačne.

  • 12. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 335x
  • 7
reklama
Prečo je dôležité chodiť na referendá aj keď nesúhlasíme s ich otázkami?
My sme Jozef Čentéš

Martin Čiljak

My sme Jozef Čentéš

Bez ohľadu na to, akým spôsobom bol Jozef Čentéš do postu generálneho prokurátora zvolený, Ústavný súd Slovenskej republiky túto voľbu označil za legitímnu. V tej chvíli bolo zrejmé, že ostatné divadlo okolo jeho nevymenovania je svojvôľa štátnej moci. Momentálne nám, občanom tejto krajiny neostáva nič iné,len veriť, že nezávislý pilier demokratickej spoločnosti dá veci do poriadku a námietku pána Čentéša vyhodnotí podľa zákonov, ktorými by sa táto krajina a všetci jej občania a verejný činitelia mali riadiť.

  • 5. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 051x
  • 11
Možnosti uplatnenia priamej demokracie v obci

Martin Čiljak

Možnosti uplatnenia priamej demokracie v obci

Už niekoľko rokov máme na Slovensku demokratický systém a s ním aj možnosť každého občana vyjadriť svoj názor vo voľbách, či už obecných, na úrovni vyšších územných celkov alebo štátu. Bežné volebné obdobia trvajú 4 roky a najdôležitejšie z pohľadu občana sú veľké voľby. Obdobie medzi voľbami je u nás, ale aj celkovo aj v iných v krajinách východnej Európy spojené s pasitivou občanov. Pritom slovenské zákony umožňujú občanovi aktívne sa zúčastňovať na chode obce aj počas volebného obdobia, takzvanými nástrojmi priamej demokracie. V našej legislatíve sú na úrovni obce definované dva z nich - je to verejné zhromaždenie občanov a referendum.

  • 4. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 389x
  • 3
Smer –ďalšia chlastačka

Martin Čiljak

Smer –ďalšia chlastačka

Tu už nejde o tradičný boj medzi pravicou a ľavicou, tu je to čisto o tom, koľko vydrží SMER cicať Slovensko.  Nejedná sa o politickú stranu, ale o akési hnutie, skupinu ľudí s rozdielnymi záujmami, zastrešenými pod pláštikom výborného demagóga a manipulátora.

  • 5. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 286x
  • 18
Už nevolím stranu SMER.

Martin Čiljak

Už nevolím stranu SMER.

!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -- Na úvod sa musím priznať, že som bývalým voličom Smeru, nie v posledných voľbách v roku 2006, ale v roku 2002. Viem aj ako-tak zdôvodniť svoju vtedajšiu voľbu.

  • 7. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 050x
  • 136
reklama
Maďarská autonómia z pohľadu štatistiky

Martin Čiljak

Maďarská autonómia z pohľadu štatistiky

Odhliadnuc historické, politické a ekonomické pozadie a vezmúc do úvahy čisto národnostné zloženie obyvateľov na južnom Slovensku su podľa mňa snahy o autonómiu nepodložené.

  • 2. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 550x
  • 8
Vlastný vrabec v hrsti alebo štátny holub na streche?

Martin Čiljak

Vlastný vrabec v hrsti alebo štátny holub na streche?

Včera som si prečítal elaborátik našej pani sociálnej ministerky, ktorá v ňom sľubuje, že sa postará o naše blaho, keď už nebudeme schopní urobiť to sami. Argumentácia na letáku ma v podstate utvrdila v názore, že z druhého piliera radšej nevystúpim.  Okrem tej kopy informácií a prepočtov, ktoré na mňa sypú obe strany dôchodkovej barikády, som sa na danú vec pozrel z troška iného pohľadu, nazvem ho skúsenostno-subjektívny a na jeho základe sa snažil odhadnúť budúcnosť. Mohla by vyzerať kľudne aj takto.

  • 18. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 875x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu